Tõmba ennast täpiks

Joonia meri

Joonia meri on Vahemere osa, kus paikneb meie seekordse jahireisi alguspunkt Korfu saarel. Korfu saar, kreeka keeles Kérkyra, on pindalalt pool Hiiumaad, püsielanike arv sarnane Tartu linnale, 100K+ inimest.

Meie alus Gin & Tonic on 51 jalga pikk Bavaria, 1 mastiga ja 5 kajutiga, kuhu mahub max 10 inimest, meie kruiisime 8 inimesega lastil. 

Jaht sai renditud ettevõttelt Kiriacoulis läbi vahendaja SeaRadar
Väljumise ja tagastuse sadam D-Marin Gouvia Marina, Kerkyra. 
Jahireisi kuupäevad 5-12.oktoober 2024

Jaht anti sadamas kätte 5. oktoobri õhtul kell 17, üleandmine läks ligi 2 tundi. Reisiseltskond oli meil kaheks jaotunud, esimene sats 4 inimesega tuli Korfule juba 1. oktoobril, teine samapalju saabus 5. oktoobri õhtul.

Kui jaht käes, hakkasid Andrus ja Annika õhtusööki valmistama, et söögilauda istuda peale õhtuselt lennult saabunutega. Nii, et varasem saabumine oli igati soodus, et teha sisseostud ja jõuaks rahulikult valmistuda algavaks ööks ning ülejäänud reisiks. 

Gouvia Marina on suur jahirenditööstus, kaisid on sealt A-D ja kõik kaid omakorda mitmes reas, nii et meresõidukeid seal jagus. Renditav alus antakse kätte laupäeva õhtul ja tagastus toimub reede õhtul, et järgmised jälle laupäeval merele saaksid.
 

Vaade Gouvia Marinale sadamast väljumisel


Jahirenditööstus väljumise eelsel õhtul






lahkumine sadamast koos mitmesaja teisi seltskonnaga. Masti all kummuli julla.

Lennuliiklus Korfule 

Eestist sai 2024 sügisel Korfule kõige mugavamalt läbi Riia. Airbaltic toob Korfule ka Tallinna inimesi, aga igal juhul tuleb Riias ümber istuda, lennud laupäeviti kell 18:35 saarele ja kell 19:20 saarelt ära.

Norwegian lendab Riiast Korfule lausa 2x nädalas, teisipäeviti ja laupäeviti kella 19-20 paiku saarele ja tund hiljem saarelt minema. 

Variantideks ka veel Tallinn - Munich -Korfu Lufthansaga, ümberistumistega variante on veelgi, tartlastena tuli meil otselend Riiast kõige valutum ja väiksema ajakuluga.

Nagu mainitud saabus meie merereisi seltskond saarele kahes jaos, esimesed 4 kogu koosseisust olid kapten Mart, peategelane Irmelin, Annika ja Andrus. Meie tulime Riiast teisipäeval 1. oktoobri õhtul, kõigepealt Tartust autoga Riiga, auto parklasse ja lennukis me olimegi. Lend Korfule on mõni minut alla 3 tunni. Esimesed 4 ööd veetsime härra Takise Luxury Cottage's, sellest järgmises postituses pikemalt. 

Enne jahi kättesaamist 5. oktoobril tegime rendiautoga kiired sisseostud ühes kolmest saarel olevast Lidlis. Sel ajal kui Mart ja Andrus said crashcourse'i jahi kohta, käisin mina rendiautot tagastamas. Esialgne plaan oli mul merereis vahele jätta ja võetud rendiauto 5. oktoobril tagastada teel lennujaama. Ma olen varasemas elus kindla pinnase usku olnud ja kõikumisi ei kannata, tunda annavad ka kõikuvad sillad ja kõik muu peale plekksileda veepinna teeb mind väga merehaigeks. Kuna ilmateade lubas kerget tuult ja siledat merd, tegin ma laupäeval lõunalauas kiired ümberkalkunnid, vahetasin lennupileti kuupäeva nädal hilisemaks, lükkasin edasi kõik võetud kohustused ja sain merereisi kaheksandaks liikmeks. 

Kérkyra lennujaama ja Gouvia sadama vahe on 20 minutit autosõitu. Tagastasin auto Thriftyle, võtsin lennujaamast takso ja naasesin Marinasse. Lennujaamas ütles taksojuht, et sadamasse saab fixed price 30 euroga, paar tundi hiljem, kui saabusid Janika, Priit, Andrus ja Ats, siis kõigepealt küsiti neilt 35 eurot ots, kuid omades minu käest saadus eelinfot õnnestus neil saada 5 eurone sääst, taksojuht tõi nad sadamasse ka 30 euroga. 

Kui kogu seltskond oli kohal, pagas kajutitesse jaotatud ja õhtusöök söödud tuli otsus veeta öö sadamas. Hommikul tekkis veel pisikesi tehnilisi tagasilööke, mis said kiirelt lahendatud meie tehnilise toe poolt.

1. päev merel. Kérkyra -> Lefkáda -> Paxos

Esimene päev saime liikuma kella 10 paiku, kihutasime 6. sõlmega õkva lõunasse esialgse mõttega purjetada terve ööpäev kuni Lefkádani. Seda mõtet toetas taganttuul, mis pidi pöörduma paari päeva pärast, et siis tagasi tulles erinevatel saartel peatuda.


Esialgne sõiduplaan

Reisi alguses, Korfu saare varjus, tuli minna kütust põletades, poolel teel saime tuule kätte ja läks purjetamiseks. Tuult saime kohati 8-9 m/s, mis minu kehvasti disainitud tasakaaluelundi jaoks sai liigselt ja selleks päevaks olin mina out. Vedelesin jahukotina pingil ja katsusin hinge sees hoida. Oli juhtunud see, mis juhtub igal korral.

Sel ajal kui mina hinge vaakusin tehti meeskonna poolt otsus jääda ööseks hoopiski Paxose saarel ankrusse. Paxosele jõudsime õhtul kell 19, lasime julla vette ja põristasime kohalikku õhtust gulinaariat avastama. Minul tuli pilt ette kohe, kui ankrus olime ja laeva kõikumine järgi andis.


Julla ehk täispuhutud paat, millele kinnitatakse mootor, kaasas on ka aerud. Kandevõime 100 kg, edukas katsetus näitas, et töötab ka 6 meest-naist paadis.


Merel käib kõik käsu peale, täpsustavalt olgu öeldud, et ainult kapteni käsu peale. Kui kuuldub kapteni suust minu jaoks võõras keel, näiteks sõnad "soot, tüürpoord, foka" siis ei lähe kaua, kui kuuldub ka "tõmba ennast täpiks". Selline käsk tähendab, et tuleb ennast teha "kükitavaks mannateraks".

Comments